Jak funguje denní odškodné?

Pokud chcete mít pojištěný úraz, tak jedna z možností je denní odškodné. Funguje to tak, že pokud budete mít úraz, nemusíte jít ani na neschopenku a přitom budete dostávat denně částku, kterou si zvolíte. Např. ve smlouvě si nastavíte 300 Kč za den, a při úrazu vám pojišťovna vyplatí za každý den léčení 300 Kč.

Komu se to hodí?

Nejčastěji toto připojištění sjednávám lidem manuálně pracujícím, řemeslníkům a dětem. Pokud jste např. úředník, ajťák nebo člověk pracující v administrativě, pak úraz v práci hrozí minimálně. Je dobré si taky uvědomit jak trávíte volný čas. Pokud rádi sportujete, nebo jste domácí kutilové, tak bych možná toto připojištění také doporučil.

Karenční doba

Většinou je ve smlouvě nastavena na 7-10 dnů. V praxi to znamená, že máte nárok na pojistné plnění až doložíte pojišťovně dobu léčení delší, než je karenční doba. Ideálně hned po úrazu navštívit pohotovost nebo lékaře, a nechat se ošetřit. A to ne jen kvůli pojistce, ale hlavně kvůli svému zdraví. Nezapomeňte jít potom na kontrolu, kde Vám dá lékař lékařskou zprávu, a právě díky tomu doložíte dobu léčení úrazu.

Kouzelná slůvka ZPĚTNĚ/NEZPĚTNĚ

Pokud máte ve smlouvě nastaveno zpětně – pojišťovna vám vyplatí pojistné plnění zpětně od 1 dne léčení. Pokud tam je nezpětně, máte nárok na pojistné plnění až po uplynutí karenční doby. Dobrá zpráva je, že v některých nových smlouvách už je plnění bez karenční doby, od prvního dne léčení. Máte pak nárok na denní odškodné bez omezení.

Oceňovací tabulky

Každá pojišťovna má své oceňovací tabulky, a tam má vyjmenované všechny typy úrazů a diagnóz. Je tam ohraničená maximální doba léčení úrazu. Dole pod videem máte odkazy na všechny oceňovací tabulky. Zkuste se na to podívat ať máte představu, kolik dnů vám pojišťovna maximálně zaplatí.

Ve videu vám vysvětlím, jak toto připojištění funguje a na co si dát pozor.

Odkazy na oceňovací tabulky


Závěrem

Denní odškodné je spíš takové něco navíc. Samozřejmě je příjemné, když vám za drobný úraz pojišťovna zaplatí, ale není to něco co by nějak významně a dlouhodobě zachránilo vaši finanční situaci. Je to na zvážení každého klienta, zda ve své smlouvě toto připojištění potřebuje nebo ne. Bohužel se často setkávám s tím, že klienti mají ve smlouvách jenom denní odškodné, a chybí tam pracovní neschopnost. Přitom 9 z 10 klientů většinou skončí na neschopence z důvodu nemoci, a tam vám bohužel denní odškodné nic neřeší.

Stal se Vám úraz a potřebujete nahlásit pojistnou událost?

Nevíte si rady? Nevadí. Poradíme Vám

Další články