Jak řešit pojistnou událost při autonehodě?

Kdy se to hlásí?

Čím dřív to nahlásíte, tím dřív bude pojistná událost vyřešena.

Co budete potřebovat?

1. Záznam o dopravní nehodě

Pokud škoda nepřesáhla 100.000 Kč, nebo nebyla zničena věc třetích osob (jako např. dopravní značení, svodidla) tak stačí záznam o dopravní nehodě. Jestli byla u nehody přítomna policie, pak máte usnesení od policie.

2. Fotodokumentace nehody

Při každé nehodě si dobře vyfoťte situaci nehody vč. dopravních značek, rozsah poškození vozidel. Případně pokud někdo ze svědků má kameru v autě, můžete doložit i kamerový záznam.

3. Číslo smlouvy

Pokud jste viník nehody, tak to nahlásíte na svoji pojišťovnu. Pokud jste poškozený/á, tak potřebujete číslo smlouvy viníka. Číslo smlouvy naleznete na zelené kartě.

4. Údaje z pojistné smlouvy

Číslo pojistné smlouvy, rodné číslo pojištěného, adresa, telefon, email.

5. Nahlásit online

Vyberte si svoji pojišťovnu, budete přesměrováni přímo na stránku kam se to má nahlásit.

6. Jsem poškozený

Ozve se Vám likvidátor pojistných událostí. Ve většině případů si chce domluvit prohlídku vozidla. Můžete uvést i kontakt na váš autoservis, kde jste vozidlo odvezli nebo odtáhli na opravu. Po prohlídce máte několik možností pojistného plnění.

Rozpočtem

Likvidátor určí podle běžné ceny dílů cenu opravy a peníze Vám pošle na účet. Opravu si pak řešíte sami.

Fakturou

Necháte si auto opravit a pošlete fakturu do pojišťovny.

Totálka

Pokud by byla oprava dražší, než aktuální cena vozidla, pojišťovna vám pošle aktuální cenu vozu a je na Vás, jestli si ho necháte opravit, nebo koupíte jiné.

6. Jsem viník

Pokud máte havarijní pojištění, máte šanci že oprava nebude bolet váš rozpočet. Opět počkáte na prohlídku vozu a necháte vůz opravit. V havarijku máte spoluúčast většinou 5000 Kč.
Pokud havarijní nemáte, bohužel opravu svého auta platíte ze svého 🙁

Nevíte si rady? Nevadí. Poradíme Vám